Marketing internetowy – czym właściwie jest?

0
148

Przez wieki podczas kolejnych rewolucji przemysłowych oraz przeskoków technologicznych tworzone były nowe kanały marketingu. Wynalezienie druku przyczyniło się do powstania reklamy za pomocą ulotek czy gazet. Wynalezienie radia pozwoliło powstać reklamom radiowym. Internet jest ostatnim tak znacznym przeskokiem technologicznym, który wraz z ułatwieniem komunikacji przyniósł nowy rodzaj marketingu jakim jest marketing internetowy.  

Marketing internetowy

Marketing internetowy jest najprężniej rozwijającą się gałęzią marketingu. Polega na kreowaniu wszelkich działań marketingowych w przestrzeni internetowej. Do działań związanych z marketingiem internetowym można zaliczyć:

  • SEO – czyli tzw. pozycjonowanie, które polega na wykonywaniu określonych czynności w celu poprawy pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania
  • Google Ads – platforma firmy Google, która pozwala na tworzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych o określonym budżecie,
  • Video marketing – tworzenie reklamowych filmów video do takich serwisów jak You Tube,
  • Mail marketing – technika polegająca na wysyłaniu swojej oferty w postaci wiadomości mail,
  • Content marketing – tworzenie interesujących treści z nienachalną reklamą, która przede wszystkim zainteresuje użytkowników swoją jakością,
  • Social media marketing – prowadzenie przez firmę kont w takich serwisach jak Facebook, Twitter czy Instagram,
  • Influencer marketing – zawieranie współpracy z influencerami może być bardzo skuteczną formą reklamy.

Cały czas powstają nowe formy marketingu internetowego, które są jeszcze bardziej efektywne oraz interesujące dla odbiorcy. Dlatego też jest to najdynamiczniej rozwijająca się gałąź w marketingu, która napędza również rozwój branży IT.

Zalety marketingu internetowego

Najważniejszą zaletą marketingu internetowego jest zasięg, jaki może osiągnąć reklama. Jest on nieporównywalnie większy z tradycyjnymi kanałami marketingu. Dzięki temu znacznie prościej rozszerzyć działalność na rynki zagraniczne.

Kolejną istotną zaletą jest możliwość dokładnego określenia grupy docelowej, do której ma trafić reklama. Jest to możliwe dzięki temu, że użytkownicy Internetu zostawiają w nim mnóstwo danych na każdy temat. Firmy takie jak Google zbierają te dane i tworzą narzędzia, które pozwalają wyświetlanie reklam grupie osób o konkretnych parametrach, takich jak:

  • wiek,
  • płeć,
  • ostatnie wyszukiwania,
  • miejsce zamieszkania.

Dziś praktycznie każda firma w jakiś sposób stosuje marketing internetowy. Jest to wręcz niezbędne w czasach niezwykle intensywnej konkurencji. Jego efektywność pozwala na optymalizację kosztów.

Podsumowanie

Marketing internetowy jest obecnie najskuteczniejszym rodzajem marketingu w ogóle. Rozwój Internetu zaowocował dynamicznym rozwojem możliwości komunikacji z klientem i zaprezentowania mu oferty firmy. Skuteczność Internetu polega na coraz lepszej personalizacji reklam, dzięki czemu można w znaczy sposób zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych. Warto zainwestować w różne formy marketingu internetowego, gdyż przyniesie to wymierne korzyści.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ